Opravy silnic a chodníků – věčné téma k diskusi

Jestli se nad nějakým tématem dá diskutovat zas a znova, jsou to opravy silnic a chodníků ve městě. Každý má pocit, že zrovna před jeho domem je rekonstrukce zapotřebí nejvíc. Město má přitom jen omezené prostředky a musí vybírat. Dřív to fungovalo tak, že jste si prostě drželi palce, aby se na ten Váš chodník jednou možná také dostalo. A když to nevyšlo, museli jste čekat další rok.

Když je teď pod pirátskou vlajkou radnice otevřena lidem a číslo starostova mobilu je veřejnou informací, stále častěji se lidé nebojí obracet se svými připomínkami a požadavky přímo na vedení města. Tak je to každopádně správně, a tak by to fungovat mělo! Vedení města je tu pro lidi a ne naopak.

Neocenitelnou pomoc jsme našli v aplikaci mobilní rozhlas, přes kterou může každý z města posílat své podněty a hlásit závady. Za dva a půl roku fungování tohoto systému se podařilo na základě hlášení občanů vyřešit již přes 500 podnětů.

A jak to tedy s opravami silnic a chodníků ve městě je? Pojďme se podívat na čísla, ta lhát neumí.

V právě končícím volebním období za roky 2018 – 2022 jsme do oprav silnic a chodníků ve městě investovali přes 60 000 000 Kč, tedy průměrně 12 000 000 Kč každý rok. A to do toho nepočítáme drobné opravy ani havárie!

Kompletní výčet by byl příliš dlouhý a ti, před jejichž domem se silnice nebo chodník opravují, si toho jistě všimnou. Proto uvádíme jen telegraficky to nejdůležitější.

Obyvatelé Ruské, nebo po ní často jezdící, si jistě vzpomenou, jak vypadala před rokem 2019. V tom roce totiž došlo k její kompletní opravě od křižovatky s Hlavní až k městskému hřbitovu. Jízda po opravené vozovce se s tou předchozí nedá vůbec srovnat.

Proměnily se také všechny silnice města v okolí Chebské křižovatky. Nové povrchy jsou v Lužické, Jiráskově, Křižíkově, Komenského nebo U Nemocnice.

Speciální kapitolou je pak situace na Voře. Tam jsme opravovali jak silnice, tak i chodníky. Například podél železniční trati se teď jezdí úplně jinak.

V letošním roce jsme se zaměřili hlavně na silnici na Palackého, která to již opravdu potřebovala. Když se dnes pojedete od Hlavní k Antoníčku pro pramen, sami to poznáte. Po nové silnici se ale už jezdí také k Lidu, které je v letních horkách pravidelně obleženo.

To vše není jen o asfaltu a silnicích, ale také o zastávkách MHD. V posledních letech jsme jejich povrchy opravili u knihovny, u City Servisu, u hotelu Cristal nebo na Hlavní třídě. Vedle toho také postupně osazujeme zastávky přístřešky. V loňském roce to byla zastávka na Goethově náměstí. Letos jsou na řadě zastávky Centrum a Mírové náměstí.

Nesmíme zapomenout ani na opravy chodníků – ulice Na Třešňovce, U Školky, Komenského (Jih), Lužická, Mánesova, Tepelská, Skalníkova (Ural), Hroznatova, Havlíčkova, Skalníkova, Seifertova, Křižíkova, Máchova, Podhorská, Dyleňská, Polní, K Nemocnici, Kubelíkova, Klíčova a pokračovat bychom mohli dále. Je toho opravdu hodně a zdaleka nekončíme.

Průměr 12 000 000 Kč ročně na opravy vozovek a chodníků ve městě chceme bezpodmínečně zachovat.

Nejnovější příspěvky…